Monday, January 4, 2010

بيانيه شماره 1 طلاب سبز حوزه علمیه قم

بيانيه شماره 1 طلاب سبز حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسن عسکری علیه السلام فرموده اند: فاما من کان من الفقها صائبا لنفسه، حافظا لدینه، مخالفا لهواه، مطیعا لأمر مولاه، فللعوام ان یقلدوه. (پس اگر در بین فقها مراقب نفسش، حافظ دینش، مخالف هوا و هوس و مطیع پروردگار بود، بر مردم است تقلید از او) کتاب الاحتجاج جلد دوم صفحه 458

در خبرها خواندیم كه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرت آیت الله صانعی را از مرجعیت عزل نموده و گفتند: ((با توجه به پرسش‌هاي مكرّر مؤمنان، جامعه مدرسين حوزه‌ علميه قم براساس تحقيقات به عمل آمده در يك سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است كه ايشان فاقد ملاك‌هاي لازم براي تصدّي مرجعيت مي‌باشد.))

ما طلاب سبز حوزه علمیه قم این عمل را زشت، غیر شرعی و غیر قانونی و خلاف قانون حوزه و شرع مقدس می دانیم و این حرکت را از سوی این نهاد غیر قانونی که از خود هیچگونه اختیاری ندارد، محکوم می کنیم و به تصمیم گیرندگان این امر هشدار می دهیم که اشتباهاتتان را بیش از این ادامه ندهند و به فکر آخرت خود هم باشید.

آقایان! مرحوم آیت الله خمینی در جلد 17 صحیفه نور درباره آیت الله صانعی نوشته است: ((من آقای صانعی را مثل یک فرزند بزرگ کرده ام. آقای صانعی وقتی که سال های طولانی در مباحثاتی که ما داشتیم تشریف می آوردند. ایشان بالخصوص می آمدند با من صحبت می کردند و من حظ می بردم از معلومات ایشان. و ایشان یک نفر آدم برجسته یی در بین روحانیون و مرد عالمی است.))

آقایان! مگر مرجعیت نصب کردنی یا عزل کردنی است؟ مگر شما ایشان را به مرجعیت نصب کرده بودید که امروز از مرجعیت عزل می کنید؟ البته با خلافتی که شما راه انداخته اید کاملا معلوم است تحمل مراجع مستقل را ندارید و به دنبال مراجع درباری می گردید.

ما مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم، قویا اعلام می داریم که جامعه فهیم ایران به دلیل این تصمیم از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از آقایان به شدت متشکر است، زیرا آنقدر این جامعه در بین مردم منفور است و آیت الله صانعی محبوب که از روز عزل این مرجع عالیقدر مردم مومن و خدا دوست در قم و در شهرهای دیگر دنبال رساله ایشان هستند و نایاب شدن رساله ایشان خود نشان این امر است و افرادی که بعد از رحلت مرحوم آیت الله العظمی منتظری به دنبال اعلم مراجع بودند، با اعلام این خبر به سرعت به حضرت آیت الله صانعی رجوع نمودند.

قال رسول الله صلی الله علیه و آله الملک یبقی فی الکفر و لا یبقی مع الظلم ((حکومت با کفر می ماند اما با ظلم هرگز))

مدرسین وطلاب سبز حوزه علمیه قم

دوشنبه 14 دی 1388

18 محرم الحرام 1431

1 comment:

Anonymous said...

salam,che ghadr negaran e nabudiye eslam e aziz budam,goman mikardam meydan faghat jowlan gahahe akhunde donya talab ast,alhamdolelah ke shoma mojahedane rahe hagh hastid,paydar o piruz bashid.