Thursday, January 21, 2010

بیانیه شماره 4 مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

بیانیه شماره 4 مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

بسمه تعالی

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِّنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَب بَّعْضُكُم بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَن يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَّحِيمٌ (حجرات، آیه 12)

اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد از بسيارى از گمانها بپرهيزيد كه پاره‏اى از گمانها گناه است و جاسوسى مكنيد و بعضى از شما غيبت بعضى نكند آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده‏اش را بخورد از آن كراهت داريد [پس] از خدا بترسيد كه خدا توبه‏پذير مهربان است.

روز جمعه 25 دیماه 1388 اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی از تصمیم این ارگان حکومتی-امنیتی برای کنترل ایمیل ها و اس ام اس خبر داد و گفت: ((با افرادی که از طریق اس ام اس و ایمیل افراد را تشویق به حضور در تجمعات می کنند، برخورد می شود و همه چیز تحت نظارت ماست.))

خداوند متعال در قرآن کریم حفظ حریم خصوصی افراد را بسیار مهم دانسته است و با استناد به آیه فوق الذکر و عبارت ((و لاتجسسوا)) می توان اهمیت بالای این مطلب را یافت.

از نظر قانونی با استناد به اصل 25 قانون اساسی و ماده 582 قانون مجازات اسلامی این عمل غیر قانونی است و مستحق حبس می باشد.

بدینوسیله ما با استناد به آیات، روایت و احادیث منقول از ائمه معصومین علیهم السلام این جاسوسی را حرام و این عمل را تحریف در حقایق دینی و شرعی می دانیم. این عمل یک نوع سرقت فاحش به حساب می آید و لازم به تذکر است که از دیدگاه فقه و شرع سرقت فقط به معنای تعرض به مال دیگران نیست! آیات و روایات و احادیث، استماع مکالمات که مربوط به زندگی خصوصی افراد است در صورت نارضایتی شخص سرقت به حساب می آید و جای تعجب نیست زیرا الناس علی دین ملوکهم. وقتی که متاسفانه رهبر بعد از رحلت مرحوم آیت الله اراکی با استفاده از قدرت، با دزدی مدرک حوزی، خود را مرجع خوانده است و فتوا صادر کرده است، از نیرو های تحت فرمانش هم توقعی غیر از این نیست. ما این جاسوسی و شنود غیر شرعی و غیر قانونی را حق الناسی عظیم و ذنبی بزرگ بر گردن عاملان و آمران می دانیم.

ما با استناد به متون دینی و فقهی این حرکت غیر شرعی، غیر اسلامی و غیر قانونی حکومت را دلیلی دیگر بر مخدوش شدن و یا حد اقل زیر سوال رفتن عدالت رهبری می دانیم.

و من الله التوفیق

مدرسن و طلاب سبز حوزه علمیه قم

1 comment:

Unknown said...

با سلام و خسته نباشید
بسیار باعث دلگرمیست که در این روز ها که بدعت ها و ستم های نظام کودتا شاید بیش از همه رخ دین را مینوازد, دینی که هم این ها مینوازندش هم نا آگاهان بعضا خیرخواه,این گونه حرکات زیبای و انسانی شما خلق الله را به به این دین مبین دلگرم میکند.
و من الله توفیق