Tuesday, January 5, 2010

ولايت خطيب؟ يا ولايت فقيه؟ قسمت چهارم


بسمه تعالي

:یادآوری

ابتدا معنای ولایت را شرح دادیم، سپس معنای فقیه را گفتیم و مشخصاتش را شمردیم. آنگاه گفتیم حوزه و دانشگاه همچون هم نیازبه مدرک دارند و با مثالی به طور کامل توضیح دادیم سپس گفتیم خطیبی را مرجع نامیدند، او در این توهم فرو رفت که واقعا مرجع است. سپس وظیفه قانونی و تکلیف شرعی مجلس خبرگان را گفتیم و به آنجا رسیدیم که هر کس ولی فقیه باشد، با اولین گناه ازعدالت ساقط می شود و ولایتش باطل است.

دوستان! ولايت فقيه يعنی مرجعيت، و ولی فقيه مرجع است. ما ايرانيان آزادی خواه به مرجعيت معتقديم، وداع با شکوهمان ازمرحوم آيت الله العظمی منتظری خود گواه اين امر است. سوگواری ها و بزرگداشت هايی که خواستيم برای مرحوم آيت الله العظمی منتظری بگيريم.اما نگذاشتند، سرکوبمان کردند و جوانانمان را دستگير کردند. اتفاقات چند روز اخير دانشگاه های کشور، اتفاقات شهرهای تهران،قم، نجف آباد، اصفهان، زنجان و ديگر شهر ها، همه و همه نشان دهنده عشق ما مردم به روحانيون صادق، عادل و نترس است. ما در رودررويی با روضه خوانی که به ساحت مقدس مراجع با مرجع خواندن خود بيش از بيست سال است اهانت کرده است هستیم.

برگرداندن توضیح المسایل آقای مکارم شیرازی از سوی مردم به بیت وی، مساجد و ما طلبه ها پس از پیام تسلیت اهانت آمیزی که برای رحلت مرحوم آیت الله العظمی منتظری فرستاد و رجوع بسیاری از مردم از ایشان به آیت الله صانعی، همه و همه گواه از اين دارد که ما خواهان ولايت مراجعی هستيم که ولايت کنند نه حکومت، ياور مردم باشند و مردم آنها را مأمن خود بدانند،ما خواهان مراجع آزاد و حق طلب هستیم و نه مراجع درباری که برای صلاح و مصلحت حکومت کار می کنند. ما معتقديم که در طول تاريخ مرجعيت شيعه هميشه پشت و پناه مردم بوده است. همه ما مرجع تقليد داريم و احکام اسلامی را از مرجع خود می گيريم. ما در مقابله با کسی هستيم که مدرکش قلابی است چون همراهانش، حتی اگر فرض به مرجع بودنش بگيريم، عدالتش زير علامت سؤالی بزرگ است.

ادامه دارد.......

اللهم عجل لولیک الفرج

مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

2 comments:

Somayeh said...

Khaste nabashid azizan, omidvaram betoonid afakare roshangaraneye khod ra dar sathi besyar vasi montasher konid chera ke dar gheyre in soorat afkare sheytani montasher khahand shod. Khoda Ghovat

Anonymous said...

ای کاش از نوشته تیره روی صفحه روشن استفاده کنید.

نوشته ی سفید روی صفحه ی سیاه بسیار زیباست اما خواندنش مشکل است.