Saturday, January 9, 2010

بیانیه شماره 1 مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

بیانیه شماره 1 مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن مَّنَعَ مَسَاجِدَ اللّهِ أَن يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُوْلَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَن يَدْخُلُوهَا إِلاَّ خَآئِفِينَ لهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ (سوره مبارکه بقره- آيه شريفه 114)

ترجمه: و كيست بيدادگرتر از آن كس كه نگذارد در مساجد خدا نام وى برده شود و در ويرانى آنها بكوشد آنان حق ندارند جز ترسان‏لرزان در آن [مسجد]ها درآيند در اين دنيا ايشان را خوارى و در آخرت عذابى بزرگ است.

در آستانه دهه اول محرم شنیدیم که حسینیه محل سخنرانی آیت الله سید علی محمد دستغیب به دستور و تهدید عده ای تعطیل شد. این اتفاق قابل پیش بینی بود زیرا آیت الله سید علی محمد دستغیب در یکی از بیانیه های خود در اتفاقات بعد از انتخابات گفته بود: ((هر فقیهی فی الجمله بر پیروانش ولایت دارد، اما اینکه گفته می شود این شخص بر همه نقاط کره زمین ولایت دارد بی مدرک است. ولایت مطلقه، اعلمیت و اعدلیت و پشتیبانی قاطع علما و مردم را می طلبد، اگر مردم حمایتشان را از این ولایت فقیه برداشتند، دیگر از این ولایت کاری ساخته نیست و در واقع ارزشی ندارد.)) ایشان که نماینده مجلس خبرگان رهبری هم می باشد در سخنرانی تاریخی خود در جلسه علنی فرمود: ((چه شده كه صداى فريادرسى و عدالتخواهى با حكومت نظامى جواب داده مى‏شود.)) ایشان روحانی منتقد دولت و اخیرا رهبری است و این اقدام از سوی حکومت عجیب نبود، اما در روز جمعه 11 دیماه 1388، عده ای متحجر و جاهل به سوی مسجد قبا در شیراز، مسجدی که آیت الله سید علی محمد دستغیب در آن نماز می خواند، حمله ور شدند و با شکستن شیشه های مسجد، خانه خدا را اشغال کردند. گویی در جنگ با مشرکانند و فتح بزرگی انجام داده اند. سپس در روز 13 دیماه 1388 از سفر ایشان به شیراز ممانعت می کنند و ایشان را با زور از هواپیما خارج می کنند. این اتفاقات بسیار ناراحت کننده هستند و فریاد دادخواهی ما را به سوی خداوند بلند می کند.

ما مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم هتک حرمت مسجد قبا در شیراز، محل اقامه نماز جماعت توسط آیت الله سید علی محمد دستغیب و غصب آن توسط نیرو های بسیجی جیره خوار که به صورت کاملا وحشیانه صورت گرفت، پلمب این مسجد بدست نیروهای نظامی، هتک حرمت بیت ایشان و ممانعت از رفتن ایشان به شیراز را به شدت محکوم می کنیم. ما به حکومت ایران هشدار می دهیم که خداوند تبارک و تعالی در آیه فوق الذکر خواری در دنیا و عذاب بزرگ در آخرت را برایشان جزا قرار داده است.

ملت شریف و مسلمان ایران! جرم مرحوم آیت الله العظمی منتظری، آیت الله دستغیب، آیت الله صانعی، آیت الله طاهری، آیت الله بیات زنجانی و دیگر علما و فقهای مظلوم واقع شده توسط حکومت در بیست سال گذشته دادخواهی و عدالت خواهی بود. اینان کسانی هستند که اسلام را با رفتار فریبکارانه دشمنان اسلام و تشیع در خطر دیدند و فریاد هیهات من الذلة سر دادند. اتفاقات اخیر به همه ما نشان داده است هرکدام از آقایان مراجع یا علما که امروز به راحتی زندگی می کنند فقط به دلیل ارجحیت قرار دادن حکومت در مقابل با اسلام است و می توان دلیل این امر را در یک کلمه معنا کرد و آن علمای درباری است.

هر کس روحانی آزاد بود، هر کس آخرت خود را فدای دنیای خود نکرد، و هر کس مطیع آقایان نبود، ابتدا به حصر رفت، سپس به او و مسجدی که در آن نماز جماعت برگزار می کرد و حسنیه ای که در آن به سخنرانی می پرداخت، مورد حمله چماق بدستان و اراذل و اوباش حکومتی قرار گرفت، سپس خلع مرجعیت شد و امروز او را محارب و مفسد فی الارض می خوانند.

هم رزمان! امروز می توان به این نتیجه رسید که روحانیون آزاد، آنان که با خدای خود معامله کرده اند و از دنیا چیزی جز جمع کردن باقیات و به یادگار گذاشتن صالحات با حق گویی و روشنگری ملت غیور ایران که تکلیف هر روحانی آزاد اندیش است نمی خواهند، خاری در چشم ولایت غاصب هستند و حکومت نادان هم فکر می کند با واکنش نشان دادن و محصور کردنشان، مردم را نیز محاصره فکری می کند.

باید اعتراف کنیم ما خوب را از بد تشخیص می دهیم و می دانیم روحانیون واقعی چه کسانی هستند و امویان و اشعری صفتان امروز چه کسانی هستند.

آزادی خواهان و آزاد اندیشان! ما مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم به صراحت تمام اعلام می داریم اینگونه اعمال، فقط به دست دشمنان اسلام و اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین بر می آید و هر کس به مسجدی که خانه خدا است و حرمت دارد، هجوم برده و خرابی به بار آورد جاهل و نادان است و آمر این کار نه تنها نایب حضرت حجت عج الله تعالی فرجه نیست بلکه دشمن امام زمان ارواحنا فداه است.

ایرانیان و حق طلبان!خداوند تبارک و تعالی می فرماید:

أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ * الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَن يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (سوره مبارکه حج- آیات شریفه 39 و 40)

ترجمه: به كسانى كه جنگ بر آنان تحميل شده رخصت [جهاد] داده شده است چرا كه مورد ظلم قرار گرفته‏اند و البته خدا بر پيروزى آنان سخت تواناست. * همان كسانى كه بناحق از خانه‏هايشان بيرون رانده شدند [آنها گناهى نداشتند] جز اينكه مى‏گفتند پروردگار ما خداست و اگر خدا بعضى از مردم را با بعض ديگر دفع نمى‏كرد صومعه‏ها و كليساها و كنيسه‏ها و مساجدى كه نام خدا در آنها بسيار برده مى‏شود سخت ويران مى‏شد و قطعا خدا به كسى كه [دين] او را يارى مى‏كند يارى مى‏دهد چرا كه خدا سخت نيرومند شكست‏ناپذير است.

راست گفت خداوند بلند مرتبه

مدرسین و طلاب سبز حوزه علمیه قم

جمعه 18 دی ماه 1388

22 محرم الحرام 1431

3 comments:

Anonymous said...

سلام وست عزیز سبز. اون شمارش گر وب گذر رو حذف کن. اطلاع را درز میده و امن نیست

Anonymous said...

سلام دوست عزیز سبز. اون شمارش گر وب گذر رو حذف کن. اطلاع را درز میده و امن نیست

Unknown said...

آیت‌الله منتظری پدر انقلاب اسلامی فرمودند: 
حفظ نظام مقدمه ‌است برای حفظ و انجام دستورات اسلامی. اگر بنا باشد به بهانه حفظ نظام، اقدامات ضد اسلامی انجام شود، نه نظام خواهد ماند نه اسلام
بسیجیها برادران و پدران ما هستند ‌ای برادر بسیجی‌آیا وجدانا شما قبول دارید رفتار شما به مردم مسلمان ما، رفتار اسلامی هست
چطور این جمهوریه عزیز اسلامی ما دو‌ام خواهد آورد وقتی‌رفتار دولت با مردم مسلمان ما کاملا غیر اسلامی هست