Saturday, January 2, 2010

ولايت خطيب؟ يا ولايت فقيه؟ قسمت اول


بسمه تعالي


مساله اصلی و هدف نوشتن اين مقاله صحبت کردن و حلاجی کردن موضوعی است که بزرگانی در مورد آن نظر داده اند و شهدای زيادی در اين راه داده شده است. چه ظلم هايی که به مردم بدليل باور و يا حتی رد اين موضوع شد و چه عذابی عاشقان حقيقت و تشنگان ولايت کشيدند. حصرهای خانگی، بی حرمتی های متوالی، اتهامات فراوان، محدوديت در فعاليت علما و هزاران هزار مطلب ديگر.

نظريه ولايت فقيه که مرحوم آيت الله خمينی و مرحوم آيت الله العظمی منتظری در تاريخ معاصر علم کردند و به عقيده حقير، نظريه ای است که علما و مراجع گذشته،حال و آینده به آن اذعان داشته، دارند و خواهند داشت. فقط نوع تعريف فرق می کند که بنده با توجه به تحقيقات، رايزنی ها، استفتاءات و جلسات متعدد، نوع صحيح و مورد قبول تمام جامعه را مطرح می نمايم.

ولايت فقيه به معنای ولايت يک فقيه بر مردم است. اين موضوع در زمان غيبت مولای هر دو جهان، حضرت ولی عصر روحی و ارواح العالمين لتراب مقدمه الفداه مطرح می شود و زمان حضور صاحب الامر حجة الله عج الله تعالی فرجه الشريف، ايشان هستند که بر عالميان ولايت می کنند. اما دو مطلب مهم در نظريه ولايت فقيه هست. اول معنای ولايت و دوم معنای فقيه و مشخصات اين فقيه.

ادامه دارد........

اللهم عجل لوليک الفرج

مدرسین وطلاب سبز حوزه علميه قم


3 comments:

هم رزم said...

سلام! مرحبا به اين جنم و جرأت شما. احسنت! خداوند توفیقتان دهد! مبحث انتخاب شده مبحثی است سنگین!و شاید برایتان مشکل ساز باشد. خدا کمکتان کند.

همراه سبز said...

می خوای به چی برسی حالا؟

Anonymous said...

منظورت از خطيب كيه؟